کتاب هایی برا  شطرنج

وقتی نوبت به ورزش می رسد ، همه ما به فکر دویدن و تعریق ، لرزش یا ورزش و تناسب اندام و رژیم های غذایی مناسب هستیم ، اما همه ورزش ها برای بدن نیستند ، ورزش های زیادی وجود دارد که ذهن و انرژی ذهنی را درگیر می کند. بسیاری می گیرند. شطرنج یکی از آنهاست.

در دنیای جادویی مانند هری پاتر ، شطرنج ممکن است کمی عجیب و وحشیانه به نظر برسد ، اما در دنیای غیر جادویی ما ، شطرنج ورزشی است که از مغز حسابی استفاده می کند و ذهن را برای استراتژی و پیش بینی حرکات رقیب آماده می کند. برای یادگیری و بازی شطرنج ، باید ذهن خود را بسیار آموزش دهید. اما سوال اصلی این است: آیا می توان شطرنج را در کتاب ها یافت؟

در این یادداشت به سراغ کتابهایی رفتیم که به نوعی مربوط به شطرنج هستند ، از آموزش شطرنج گرفته تا داستانهای جذاب که با الهام از این ورزش و بازی جذاب نوشته شده است.

 

شطرنج شطرنجی

 

Damiz Chess یکی از کتابهای مجموعه Damiz یا مجموعه “به زبان انسان” است. کتابهای جالبی که هر موضوعی را که فکرش را بکنید پوشش می دهند و همه چیز را به گونه ای توضیح می دهند که مثل انگشت در دهان باشد. آیا چیزی می تواند خیلی ساده باشد؟ خلاصه اگر دوست دارید شطرنج بازی یاد بگیرید و به دنبال کتابی هستید که این کار را برای شما انجام دهد ، این کتاب انتخاب خوبی برای شماست.

 

 

 

شطرنج برای کودکان

 

برای شروع هرگز دیر نیست ، اما اگر شغل یا علاقه خود را در دوران کودکی و نوجوانی شروع کنید و دنبال کنید ، احتمالاً نتایج بهتری خواهید گرفت. به خصوص اگر می خواهید ذهن استراتژیک و پیش بینی کننده ، خلاق و تحلیلی را در خود (یا فرزندتان) تقویت کنید. شطرنج بهترین گزینه پیش روی شماست. شما می دانید که هرچه بیشتر شطرنج بازی کنید ، بیشتر به آن عادت می کنید ، اما کجا می رویم تا اصول شطرنج را یاد بگیریم؟ و وقتی با بچه ها سر و کار داریم و مجبوریم با آنها به زبان خودشان صحبت کنیم؟

 

 

کتاب شطرنج برای کودکان اینجاست تا به شما کمک کند

اگر این مقاله را دوست داشتید ، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را نیز بخوانید

 

 

شطرنج و هوش مصنوعی

 

شطرنج در مورد تجزیه و تحلیل و استراتژی است. این همان چیزی است که در هوش مصنوعی می بینیم. یعنی وقتی ماشین ها و رایانه ها ، دقیقاً مثل ما ، مثل انسان بحث می کنند و واکنش نشان می دهند. چیزی که امروزه به عنوان یک امر طبیعی در جهان ما پذیرفته شده و قسمت عمده ای از کار را به خود اختصاص داده است. اما در این میان ، کدام یک در برابر شطرنج و هوش مصنوعی برنده می شود؟

 

 

گری کاسپاروف یکی از بزرگترین قهرمانان شطرنج جهان به این سوال پاسخ داده است. وی در سال 1985 با غلبه بر آناتولی کارپف قهرمان قهرمانی شطرنج جهان شد و این عنوان را به مدت هشت سال حفظ کرد.

کتاب شطرنج و هوش مصنوعی داستان مسابقه کاسپاروف با ابر رایانه IBM Blue Deep در اواخر دهه 1990 در چندین دور شطرنج. این کتاب شامل تجزیه و تحلیل او از هوش مصنوعی است و به این س importantال مهم پاسخ می دهد: آیا کامپیوترهای دانشمندان می توانند بازیکنان شطرنج را شکست دهند؟

 

وزیر گامبی

 

ما نمی توانیم در مورد شطرنج صحبت کنیم ، اما نمی توانیم به یکی از پر سر و صداترین سریال های Netflix برویم. گامبیر وزیر ، بر اساس کتابی به همین نام و با بازی آنیا تیلور جوی ، به پربیننده ترین سریال تاریخ این شبکه تبدیل شده است ، داستان زندگی بث هارمون ، نابغه شطرنج است!

 

 

Idol Harmon نابغه ای در بازی شطرنج است. اما مسئله این است که او تقریباً مانند همه نبوغ دیگر در زندگی با مشکلات و مسائل عجیبی دست و پنجه نرم می کند. اولین چالش ممکن است یتیم بودن وی باشد و چالش های بعدی که با آن روبرو است مشکلات اعتیاد به مواد مخدر ، اعتیاد به الکل و … است. به راستی چرا زندگی نوابغ اینقدر سخت و پیچیده شده است؟

فیلمی براساس رمان فرانک و آلن اسکات والتر توئیس، در طی اپیدمی بیماری کرونر قلب و قرنطینه نوشت. درست زمانی که هرکسی با ناامیدی درهای خانه های خود را به روی همه می بست و اندوه عجیبی بر همه جهان حکمفرما بود. اما همین سری توانست علاقه و توجه مردم را به این بازی جذاب و ورزش ذهنی خلاق جلب کند.

ضمناً ، اگر زندگی بث هارمون ذهن شما را به خود مشغول کرده است و شما می خواهید بدانید که چرا او که در زمینه کاری خود می درخشید ، باید با چنین مسائلی زندگی می کرد ، به مقاله صوتی رادیو ریورا در مورد این مجموعه گوش دهید.

اگنس کالارد در مقاله صوتی اگر من یک نابغه باشم ، شما بداخلاقی های من را خواهید آمرزید، ، به دنبال پاسخ به همان سوال است.

قسمت اگر من نابغه باشم ، آیا بداخلاقی مرا می آمرید؟ گوش بده.

 

شطرنج باز

 

شطرنج یک بازی جذاب است که بسیاری از داستان نویسان خلاق به آن روی آورده اند. از شطرنج بزرگ و جادویی سری هری پاتر گرفته تا شطرنج استفان زویک. همان داستان آقای ب. که در کشتی تفریحی به هم تیمی های خود می آموزد چگونه با چاتویک قهرمان شطرنج بجنگند تا او را از زمین خارج کنند.

 

 

حقیقت این است که او وکیل است و بیست سال است که شطرنج بازی نمی کند. یعنی وقتی به خودش گفت اگر از دردسر خلاص شود دیگر مهره های شطرنج را لمس نمی کند.

اگر طرفدار شطرنج هستید ، حتماً خودتان این کتاب ها را خوانده اید. اگر هرگز شلیک نکرده اید ، مدیون خودتان هستید که یکبار امتحان کنید. محمد مجلسی، که مترجم کتاب است شطرنج باز وی در مقدمه این کتاب در مورد این ورزش می گوید: “شطرنج یک بازی عجیب است ؛ این ممکن است تنها بازی در جهان باشد که هیچ شانس تقلب یا تصادف وجود ندارد. اما هدف نهایی این بازی مضحک به نظر می رسد که ما باید از تمام توان و هوش فکری ما استفاده کند تا بتواند پادشاه را که چیزی بیشتر از یک تکه چوبی نیست ، در گوشه ای از صفحه شطرنج به دام بیندازد تا از حرکت باز بماند و راهی برای فرار نداشته باشد.… »

امیدوارم که شطرنج از این به بعد برای ما معنی داشته باشد. مشکلات ما را در گوشه صفحه بازی قرار دهید تا آنها راهی برای فرار و صدمه به ما نداشته باشند.

خاطره ای از زیدان

مصاحبه جالب همسر زین‌الدین زیدان بازیکن مسلمان و الجزایری کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه

 

🔹همسر زیدان که با روزنامه پاریس اسپورت در مورد شوهرش مصاحبه کرد، چند نکته جالب گفت که ذهن همه را به خود مشغول کرد.

 

🔹وی گفت که وقتی زیدان از او خوشش آمد، به او گفته: آیا مسیحی هستی؟ در جواب گفتم، بلی.

 

🔹زیدان با این کلمه چهره‌اش عوض شد و رفت، مدتی گذشت و از زیدان خبری نشد تا کنجکاو شدم و دنبالش راگرفتم، وقتی منزل شخصیش را در پاریس پیدا کردم، با دیدنم تعجب کرد و من هم علت ناپدید شدنش را پرسیدم.

 

🔹زیدان گفت: می‌خواستم باهات ازدواج کنم ولی تو مسیحی هستی و من مسلمان.

 

🔹طی چند ملاقات من شیفته دین و رفتار زیدان شدم و تصمیم گرفتم هم مسلمان شوم و هم همسر زیدان.

 

🔹همسر زیدان می‌گوید: زیدان هیچ وقت نمازش را قطع نکرد و عصبانی نمی‌شد.

 

🔹اما نکته جالب این بود که هر وقت حقوق می‌گرفت یا درآمدی دیگری داشت حسابدارش ۱۰ درصد از آنرا کسر می‌کرد، علت را پرسیدم.

 

🔹زین الدین گفت: این همان زکات است که برایت توضیح داده بودم، ۱۰ درصد درآمدم مستقیم وارد حساب هزار یتیم الجزایری می‌شود.

 

🔹همسرش راز حمله با سر زیدان را به بازیکن ایتالیایی در آخرین بازی ملی‌اش در فینال جام جهانی را بر ملا ساخت.

 

🔹او گفت: زیدان هیچ وقت عصبانی نمی‌شد مگر به اسلام توهین شود.

 

🔹بازیکن ایتالیایی به او گفت:

"مسلمان تروریست" زیدان هم کنترلش را از دست داد و با سر به سینه مدافع ایتالیایی ضربه زد.

 

🔹زیدان در این مورد می گوید، این ضربه شیرین‌ترین ضربه‌ای بود که زدم و پانصد هزار یورو جریمه‌اش از آن شیرین‌تر بود و برای دینم تمام اموال و حتی جانم را می‌دهم./ایران

 

 

چاکرای خوشرشیدی و ایموشن کد

اعضای یک خانواده از طریق چاکرای خورشیدی با طنابهای انرژیک نامریی به هم متصل هستند به همین علت در شرایط روحی به هم ریخته روی بقیه اعضا هم تاثیر میگذارند

روش توازن چاکرای خورشیدی با کمک ایموشن کد:

شما میتوانید با کمک ایموشن کد احساسات گیر افتاده ای را که در این چاکراه دارید رها سازید.

همچنین می توانید با کمک این علم عدم تعادل در این چاکراه را مشخص و رها کنید و این چاکراه را به تعادل برسانید.

 

 

 

زندگی باکلاس

زندگي_باكلاس

 

🔹زندگی رو واسه خودمون سخت نكنيم

درگیر تجملات عذاب آوری که همه انرژی و دردآمد شما رو محاصره میکند نشوید

كتابی خوندم به نام قانون 70٪

70 درصد برنامه های آخرین مدل گوشی ها، بدون استفاده می ماند!

به 70 درصد سرعت یک ماشین گران قیمت و آخرین سیستم نیاز نیست!

70 درصد فضاهای یک ویلای لوکس، بدون استفاده می ماند!

70 درصد یک قفسه پر لباس، به ندرت پوشیده می شود!

از 70 درصد استعدادهایمان استفاده نمیشود!

70 درصد از محبت و عشقمان را ابراز نميكنيم!

70 درصد از کل درآمد طول عمرمان، برای دیگران باقی می ماند!

روزهایمان می گذرد و پول هایمان در بانک ها و عشقمان در سينه می ماند..

وقتی که زنده ایم فکر می کنیم پول کافی برای خرج کردن نداریم، اما وقتی که می میریم هنوز پول بسیار زیادی می ماند که هنوز خرج نشده اند..

و چقدر 70 درصد دیگه...

فال تک نیت

⭕️⭕️⭕️ امروز فال تک نیت داریم⭕️⭕️⭕️

 

 

 

 

 

 

✳️ لطفا با دقت بخونید تا مشکلی پیش نیاد ✳️

 

 

 

🔵 تعداد فال های تک نیت فقط و فقط ۱۵ تا هست

 

 

❌❌❌بعد از اضافه کردن 5⃣ عضو جدید به گروه ، مشخصات زیر رو برای من @MrCount بفرستید تا بهتون نوبت داده بشه❌❌❌

 

 

🔵 مشخصات مورد نیاز و نیتتون رو فقط در #یک_پیام برای من بفرستید و از فرستادن پیام های تکی تکی خود داری کنید

 

🔴 تا مشخصات کامل نباشه به شما نوبتی داده نمیشه و اگر به موقع همه موارد لازم رو ارسال نکنید به احتمال زیاد نوبتتون رو از دست خواهید داد

 

 

🔴 این کارها برای حفظ عدالت و برابری بین همه دوستان هست. پس به پیام هایی مثله: جای منو رزرو کن، خواهش می کنم منو بذار داخل نوبت و... توجه نخواهد شد. 

 

 

 

📋🌺مشخصات جهت فال 🌺📋

 

1⃣نیت

2⃣نام

3⃣نام مادر

4⃣روز ماه سال تولد

5⃣شهر تولد

6⃣شهر سکونت فعلی

 

 

🔴 دوستان تا مشخصات بالا رو نفرستید نوبت تعلق نمی گیره، پس برای سرعت بخشیدن به نوبت دهی، تمام ۶ تا شماره بالا رو تکمیل کنید و در یک پیام بفرستید

 

🔵 نیت کلی نکنید. نیت باید یک سوال مشخص باشه.

 

 

نیت های غلط: فال برام بگیر ، جوانب زندگی منو بگو، آیندم چی میشه و... نیت های درست: آیا خونه خودم رو بفروشم به نفعم هست؟ آیا شغلم رو عوض کنم خوبه؟ آیا با فلان شخص ازدواج کنم خوبه و....

 

🔴 حتما حتما در نیت هایی مثل ازدواج که دو طرف داره، مشخصات هر دو شخص رو بنویسید.

یعنی هم مشخصات آقا و هم مشخصات خانم ( مشخصات یعنی از شماره ۲ تا شماره ۶ از فرم بالا👆)

 

 

❌❌❌لطفا نیت های تکراری پرسیده نشه چون در غیر این صورت از گرفتن فال براتون معذوریم❌❌❌

قدرت فریب رسانه

⚠ قدرت فریب رسانه ⚠

 

⏪ شاید شما هم زیاد شنیده باشید : (هر چی پول این مملکت هست خرج یمن و فلسطین و لبنان میشه ، دیگه پولی برای بدبخت ایرانی نمیمونه!!!!!)

 

آیا این واقعیت داره یا نه؟!!!

برای پاسخ به این پرسش باید اطلاعات بودجه ای کشور دستمون باشه . 👇👇

 

⏪ حدود هشتاد درصد بودجه کل کشور دست دولت است.

⏪ حدود پنج درصد بودجه کل کشور نظامی هست که شامل ارتش ، سپاه ، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع میشه.

⏪ مابقی بودجه مجلس و قوه قضاییه و شورای نگهبان و... هست.

 

⚠ قدرت فریب رسانه چقدر است؟!!!⚠

 

⛔ امروزه قدرت رسانه بقدری زیاد هست که میتواند در ذهن مخاطبانش شب را روز نشان دهد و روز را شب .⛔ وقتی میگوییم رسانه یعنی شبکه های ماهواره ای ، رادیو و تلویزیون ، فضای مجازی ، اینترنت و روزنامه و مجلات .⛔ 

 

⏪ دشمنان خارجی نظام جمهوری اسلامی چون در عرصه نظامی و مقابله با قدرت جبهه مقاومت و پشتیبان آنها کم می آورند ، شروع به عملیات روانی می کنند تا ذهن مردم ایران را مشغول به این کنند که اگر مشکلات و گرفتاری و گرانی هست ، همه اینها مربوط به کمکهای بسیار زیاد ایران به لبنان و فلسطین و یمن هست.⛔ از bbc فارسی گرفته تا voa آمریکا و همه کانالهای تلگرامی آمد نیوز ، مملکته ، سپهر آزادی ، وحید آنلاین و .....⛔ خط فکری دشمن را این رسانه ها میان مردم پخش می کنند.⛔ با نگاهی به درصد بودجه کل کشور میفهمیم که این یک عملیات فریب هست. 

 

⛔ جمهوری اسلامی فقط ۵٪ از بودجه نظامی خودش را خرج جبهه مقاومت کرده . در حالیکه دقت کنید بودجه نظامی کشور هم ۵٪ کل بودجه کشور هست!!! یعنی ۵٪ از ۵٪ بودجه کل کشور!!!!⛔ که میشود ۲۵/.٪ کل بودجه . دقت کنید : بیست و پنج صدم کل بودجه کشور !!!

 

⛔ متأسفانه قدرت عملیات فریب آنقدر زیاد هست که بعضی از مردم ایران باورشان شده که همه مشکلات کشور بخاطر کمک مالی ایران به فلسطین و یمن و لبنان است !!!!⛔ و متأسفانه دشمن با هجمه وسیعی که در فضای رسانه دارد توانسته این ذهنیت غلط را جا بیندازه ⛔ 

 

⛔ از طرفی در داخل کشور هم اوضاع جور دیگری است.⛔ هشتاد در صد بودجه کشور دست دولت هست !!!! ⛔ مردم باید بفهمند که دولت باید جواب بدهد مشکلات اقتصادی چرا وجود دارد ؟!!! ⛔ دولت باید جواب بدهد این بودجه بسیار زیاد کجاها خرج میشود ⚠ چرا کمبودها مردم را آزار میدهد ؟!! ⛔ ۸۰٪ بودجه آیا چیز کمی است؟!! ⛔ مردم بجای اینکه یقه دولت و ۸۰٪ بودجه کل کشور را بگیرن ، فکرشون رفته دنبال نخود سیاه . ⛔

 

🔴 فریب رسانه یعنی ۸۰٪ را نبینی و ۲۵/.٪ را ببینی!!!!!🔴

 

⛔ روشنگری ذهنها لازم است تا مردم واقعیتها را بهتر بفهمند./

 

#روشنگری_کنید. 

🔶 *بصیرت و روشنگری :*

 

دانستن حق شماست. 

 

#رسانه_باشیم 

#آگاه_باشیم

فریب رسانه

پروپاگاندا تکنیکی است که قدرت‌ها با آن، اقدامات غیر موجه‌شان را مشروعیت می‌دهند.

صاحبان صنایع و مالکان قدرت در دنیا می‌دانند که رسانه، مهم‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط با مردم است که تأثیرات شگفت انگیزی را در تمام ابعاد انسان ایجاد می‌کند و گاهی سرنوشت انسان و حتی یک کشور را تغییر می‌دهد. در این میان، این مردم نیستند که تصمیم می‌گیرند؛ رسانه‌ها هستند که تصمیماتی را که باب میل خودشان است را، به مرور و با روش‌هایی مشخص، به مردم تحمیل می‌کنند؛ بی آن که خود مردم از آن آگاه باشند.

برای جذب مردم، رسانه‌ها باید روش‌هایی را به کار ببندند تا در فضای رقابتی‌ای که میان رسانه‌ها جریان دارد، خودشان را به عنوان دارندگان منابع دست اول معرفی کنند و مردم به سمت آن‌ها کشیده شوند. در این صورت است که اگر آن رسانه، حتی با استفاده از روش‌های فریب، اخبار را منتقل کند، مردم آن را می‌پذیرند و اگر هدف، گرفتن تصمیم مشترک برای تعیین آینده‌ی جامعه باشد، قطعاً این رسانه‌ها مورد اقبال بیشتری قرار خواهند گرفت و روش‌های فریب آن‌ها بیش‌تر جواب خواهد داد. همچنین با این روش‌ها می توانند به مرور در فرهنگ و باور یک جامعه ابهام ایجاد کنند، جامعه را دچار بحران هویت و در نهایت فروپاشی کنند. از دیگر فواید استفاده از روش‌های فریب، پرت کردن حواس مردم به مسائل حاشیه‌ای است؛ به ویژه زمانی که کشور دچار مشکلات متعددی اعمم از اقتصادی و سیاسی باشد. هم‌چنین با استفاده از روش‌های مغالطه، می‌توان خیلی نامحسوس‌تر به فریب افکار عمومی پرداخت.

 فریب در رسانه

مک لوهان (21 ژوئیه 1911-31 دسامبر1980) معتقد است: پیام خود رسانه است یا به عبارت دیگر، تأثیر یک رسانه بر افراد یا جامعه، به میزان شدت تغییرات در مقیاس‌ها و معیارهایی بستگی دارد که هر فناوری جدید، در زندگی روزمره پدید می‌آورد. یک رسانه می‌تواند سبک روابط انسانی را شکل دهد و معیارهای عملکردهای موجود در این رابطه را مشخص کند. (مک لوهان, 1994)

این جمله‌ی مشهور، نشان دهنده‌ی اهمیت رسانه و تأثیرات شگفت‌انگیز آن بر زندگی ما است که صاحبان رسانه، متوجه آن هستند و با روش‌هایی سعی در جذب مخاطب و گاهی فریب آن‌ها دارند.

پروپاگاندا

پروپاگاندا تکنیکی است که قدرت‌ها با آن، اقدامات غیر موجه‌شان را مشروعیت می‌دهند. به عبارتی در این روش که از آن به “تبلیغات سیاسی” نیز یاد می‌شود، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار به منظور بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی، پخش و فرستاده می‌شود. برخی نیز معتقدند انتشار هدفمند مجموعه‌ای از اطلاعات با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار و رفتار مخاطبان، پروپاگاندا است، ولی نکته‌ی حائز اهمیت اینکه کاربرد این واژه بر خلاف تلقی عامیانه، به حوزه‌های سیاسی محدود نشده و در هر زمینه‌ای که با مخاطب سر و کار دارد، قابل استفاده است (بی.نا, تسنیم, 1394). رسانه‌ها با این روش می‌توانند هدایت اذهان مردم را در دست بگیرند و مواردی را که باب میل خودشان است را در ذهن مردم بنشانند و در فضای جامعه همان را برجسته کنند.

 

در این روش که از آن به “تبلیغات سیاسی” نیز یاد می‌شود، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار به منظور بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی، پخش و فرستاده می‌شود. برخی نیز معتقدند انتشار هدفمند مجموعه‌ای از اطلاعات با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار و رفتار مخاطبان، پروپاگاندا است، ولی نکته‌ی حائز اهمیت اینکه کاربرد این واژه بر خلاف تلقی عامیانه، به حوزه‌های سیاسی محدود نشده و در هر زمینه‌ای که با مخاطب سر و کار دارد، قابل استفاده است.

 

ترفندهای رسانه‌ها برای فریب افکار عمومی:

سیاست تدریجی

برای شکل دادن به یک باور خاص، رسانه‌ها از انتشار مطالبی به صورت تدریجی و مداوم در مورد یک موضوع خاص استفاده می‌کنند. این استراتژی برای شکل دادن به تصویر یک شخص، یک محصول و یا یک واقعه‌ی خاص به کار برده می‌شود. برای مثال در برخی از رسانه‌های کشورهای مختلف، تنها از برندهای خاصی حمایت می‌شود؛ یا در حوزه‌ی سیاسی برای بدنام کردن یک شخص، گروه یا یک اتفاق و یا بزرگ‌نمایی در مورد یک شخصیت، جریان یا یک باور سیاسی/ مذهبی، به طور مکرر در مورد موضوعی خاص، خوراک رسانه‌ای تولید می‌شود که مصرف آن توسط مخاطبان در طول یک برهه‌ی زمانی باعث شکل‌گیری یک ذهنیت جدید مطلوب رسانه‌ها و یا تغییر باورهای نامطلوب آن‌ها می‌شود (لئونید (بی.تا) نقل شده در علی پناهی (1396)).

احساسات بیشتر، تفکر کمتر

اخبار بدون احساسات، تأثیر گذاری چندانی ندارد و این دو همیشه در کنار هم قرار دارند تا عملکرد مناسب و مطلوبی داشته‌باشند و البته هیچ نکته‌ی مثبتی در این ارتباط وجود ندارد. احساسات باعث می‌شود که مخاطب نتواند واقعیات را با تفکر انتقادی و عینی درک نماید. در واقع احساساتی شدن، بخش منطقی مغز را متوقف می‌سازد که در اکثر موارد به تحریف واقعیت منجر می‌شود (همان).

دایه مهربان‌تر از مادر بودن

برخی از تبلیغات رسانه‌ای، از زبان، بحث‌ها، نمادها و کلام آهنگین، برای تحت تأثیر قرار دادن کودکان استفاده می-کنند. چنین سبکی از تعامل باعث می‌شود که احتمال انتقاد مخاطبان به شدت کاهش یابد. برای مثال برندهای تجاری از سبک گفتاری دستوری استفاده می‌کنند و ساده‌ترین احساسات و انگیزه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. رسانه معمولاً لحنی سرپرستانه و ریاستی به خود می‌گیرد و به مخاطب القا می‌کند که بیش‌تر از او دانسته و بیش از خود او در مورد منافعش حساسیت دارد (همان).

هدایت اذهان به مسائل سخیف 

رسانه‌ها سعی می‌کنند ذهن مردم را به مسائل سخیف هدایت کنند و آن ها را از پرداختن به مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بازدارند. برای مثال به آن‌ها این چنین القا می‌کنند که احمق بودن و داشتن رفتاری بی ادبانه و سخیف، بسیار مطلوب است و بدین روش توجه مردم را به مسائل پیش پا افتاده جلب می‌کنند تا مردم را از پرداختن به مسائل مهم جامعه، دور نگه‌دارند. این مورد را نیز می‌توانیم در تولیدات سینمایی یک کشور به خوبی مشاهده کنیم.

خبر غالب

در این حالت، رسانه‌ها به طور هماهنگ تنها به یک خبر مشخص می‌پردازند و تیتر اول تمام رسانه‌ها، با هماهنگی از پیش تعیین شده، موضوعی مشخص خواهدشد و همان موضوع مورد توجه مردم قرار خواهدگرفت. چه بسا خبری پیش پا افتاده در صدر اخبار قرار گیرد و خبر مهم، در میان انبوه تاکیدات رسانه بر خبر غالب، محو شود.

دو قطبی سازی

این شگرد که در چند سال اخیر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته‌است، در پی ایجاد دو‌دستگی‌های کاذب است. رسانه با استفاده از این روش، به مخاطب چنان القا می‌کند که دو طیف و جریان به‌صورت صددرصد، مقابل یکدیگر قرار دارند؛ یکی شر و دیگری خیر، موافق و مخالف، تندرو و میانه‌رو و دسته‌بندی‌هایی از این قبیل که بیش‌تر از آنکه با واقعیت مطابقت داشته‌باشند، بازی با واژه‌ها است. رسانه‌ها این شگرد را به اشکال و گونه‌های مختلف دیگر برای ایجاد درگیری و اثرگذاری صحنه‌های سیاسی و اجتماعی به کار می‌برند و مسائل را چنان نشان می‌دهند که گویی هر کدام از دو سر قطب‌ها، دائماً در حال جداشدن و دورشدن از یکدیگر هستند. در ذات همه برنامه‌هایی که با این تکنیک ساخته‌می‌شوند، چیزی که برجسته می‌شود، نوعی بی‌نظمی و عدم تحمل حرف مخالف و منتقد است یا اختیار نداشتن یک گروه و یا تلاش برای سلطه‌ی یک حزب بر حزب دیگر که این موارد را به‌صورتی کاملاً حرفه‌ای به خورد مخاطب می‌دهند (بی.نا, گرداب, 1395).

تصویربرداری در فضایی تیره و غم انگیز

این روش معمولاً در تهیه گزارش‌های خبری و مستندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا برای مخاطب باورپذیرتر باشد. معمولاً فضایی که تصاویر و مصاحبه‌ها در آن ضبط می‌شوند، دارای رنگ‌های سیاه و تیره‌اند تا نوعی شکست و غم ناشی از مشکلات را به ذهن مخاطب تزریق کند (همان).

طرح سوال و مقایسه

این شگرد که بیش‌تر در حوزه‌ی مسائل مربوط به تبعیض‌های جنسیتی و ارائه‌ی خط فکری‌های متفاوت با هنجارهای جامعه به کار می‌رود، بدین صورت است که برای مثال در ایران، رسانه‌ها در حوزه‌ی مسائل مربوط به زنان و حقوق زنان، در ابتدا به طرح سوالات مبهم می‌پردازند. سوالاتی از این قبیل که چرا قانون مدنی ایران، اختیار زیادی را برای پدر قائل شده است و برای مادر حقی در نظر گرفته نمی‌شود؟ چرا در نظام حقوقی ایران، اختیار کامل طلاق به دست مرد داده شده است؟ چرا نسبت به شغل زنان، تبعیض اعمال می‌شود؟ چرا زنان از ظرفیت‌های مساوی با مردان در انتخاب شغل، دستمزد و مزایا برخوردار نیستند و… . در ذهن مخاطبین و عامه‌ی مردم که معمولاً در این حوزه‌ها متخصص نیستند، ابهاماتی ایجاد می‌شود و عموماً برای یافتن پاسخ این ابهامات به همان منبع اولیه مراجعه می‌کنند. در این شگرد، جوابی که به سوال و ابهامات داده می‌شود، معمولاً سطحی و سوگیرانه است (همان).

برچسب‌زنی

برچسب‌زنی یا اسم‌گذاری (برچسب زدن به یک فکر و یا عقیده) برای تحریک یک رد فکری و اندیشه‌ای بدون بررسی شواهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس این تاکتیک، رسانهها، واژه‌های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آن‌ها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند. هدف از این عملکرد، آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند، برای آنکه استدلالی در محکومیت آنها آورده شود یا قداست پیدا کنند، برای آنکه استدلالی در حمایت آنان آورده شود (درمنکی فراهانی, 1393).

تقویت مداوم حس بزرگی نسبت به کشور و ملت

شاید آخرین و شایع‌ترین ترفند حکومت‌های فاسد و دیکتاتور مآب در تاریخ، تمرکز بر روی هویت ملی توده‌ها بوده است. روی هم رفته اگر بخواهید که کل جمعیت یک کشور را به بند کشیده و بر روی اکثر توده‌ی مردم کنترل داشته باشید، بدون این که نارضایتی عمومی ایجاد شود، به خصوص زمانی که منابع کافی در دسترس نداشته یا قوانین سختگیرانه‌ای در کشور اعمال کرده باشید، بدون شک نیاز خواهید داشت که توده‌ی مردم را در صورت امکان در یک گروه واحد جمع کنید به طوری که از هم جدا نشوند. هر چه آن‌ها در گروه‌های کمتری مشارکت داشته باشند، تحت تأثیر قرار دادن و کنترل کردن آن‌ها به شیوه‌ای موثر و جلوگیری کردن از کوچکترین اعتراض و آشوبی بسیار آسان‌تر و موثرتر خواهد بود و بدین ترتیب، چیزی حکومت شما و کنترل کامل بر روی کشور را تهدید نخواهد کرد (مایرس (2018)، نقل شده در علی پناهی (1397)).

  نتیجه گیری

امروزه رسانه‌ها را به عنوان یکی از عناصر اصلی در صحنه‌ی بین‌الملل می شناسیم. رسانه‌ها از طریق مدیریت افکار عمومی، به فریب اذهان مردم می‌پردازند و اخبار را آن گونه که دوست دارند به گوش مخاطبان‌شان می‌رسانند. مخاطبینی که در معرض هجوم اطلاعات گوناگون از سوی رسانه‌ها هستند و گاهاً می‌توان نتیجه‌ی فریب افکار عمومی توسط رسانه‌ها، را در تصمیمات عمومی جوامع مشاهده کرد. اخباری که بدست افراد عادی جامعه می‌رسد، از فیلترهای متفاوتی می‌گذرد. رهبران افکار با مدیریت اخباری که به دست مردم می‌رسد‌، از طریق حذف و یا بزرگ‌نمایی اخبار و …، نقشی مهم و تأثیرگذار را در این میان ایفا می‌کنند. رسانه‌ها می‌توانند مردم را تحریک به خرید محصولی خاص و یا گرفتن یک تصمیم بزرگ کشوری کنند. در واقع رسانه‌ها، ابزار اقناع عمومی را در دست دارند و از آن جایی که همه‌ی مردم به آن دسترسی دارند، می‌توانند مردم را تحریک به خرید محصولی خاص و یا گرفتن یک تصمیم بزرگ کشوری کنند.

 

منابع

بی.نا. (1394, شهریور 19). تسنیم. بازیابی از www.tasnimnews.com

بی.نا. (1395, مرداد 16). گرداب. بازیابی از با این شگردها دنیا را فریب می دهند: www.gerdab.ir

درمنکی فراهانی, و. (1393, مرداد 15). مشرق. بازیابی از www.mashreghnews.ir

علی پناهی, ح. (1396, آذر 21). روزیاتو. بازیابی از 10 روشی که رسانه ها برای تحت تأثیر قرار دادن باورهای ما استفاده می کنند: www.rooziato.com

علی پناهی, ح. (1397, خرداد 12). روزیاتو. بازیابی از ده ترفندی که سیاست مداران طرفدار پروپاگاندا برای فریب توده مردم به کار می برند: www.rooziato.com

مک لوهان, م. (1994). برای درک رسانه. (آ. سعید, Trans.) تهران: سروش.

سواری مجانی

سواری مجانی

 

سواری مجانی یعنی ملتی آرام بنشینند و بدون هیچ کنشی.آنها منتظرند دیگری برود مشکلات را حل کند.اگر شکست خورد و هزینه هایی هم داد که آنها آسیبی ندیده اند اگر هم پیروز و موفق شد که همه سهم خواهند برد.

در نتیجه چنین وضعی هیچ همکاری و کار جمعی انجام نمی شود.اندک افرادی هم که فعالند گوشت قربانی خواهند بود.

سواری مجانی زمانی شکل می گیرد که مردمی همبستگی جمعی نداشته و برای حل مشکلات همکاری نکنند.آنها همکاری نمی کنند چون بهم اعتماد ندارند.اعتماد میان چنین ملتی پایین است چون یا هنجارهای معامله متقابل(برد-برد) ندارند یا میزان پایبندی به آن کم بوده و ضمانت اجرایی پایینی دارند.

در چنین جوامعی روحیه قهرمان پروری بیشتر وجود داشته و بیشتر شامل قهرمانان مرده یا آسیب دیده می شود زیرا قهرمانان موفق،منافع را بیشتر به اطرافیان خود داده و دچار غضب جمعی می شوند.

راه درمان مشکل سواری مجانی،داشتن رویاهای مشترک و همکاری جمعی به منظور تحقق آن است.وگرنه فرهنگ مرده پرستی و عزا جو غالب چنین جوامعی خواهد بود.

نقش خود ما در این دایره چیست؟ آیا جمع مشترک را شکل داده ایم که برای اوضاع چاره اندیشی کنیم؟

کسی که نتواند که نقش موثری در جمع کردن یک کوچه برای چاره اندیشی جهت حل مشکلاتشان داشته باشد و اعتماد به وجود آورد، آیا می تواند از اتحاد و هم اندیشی شهری و اجتماعی سخن گوید؟

اصلی به نام اصالت

یکی از اصلی‌ترین پایه‌های شخصیت سالم، داشتن "اصالت" است

این که تن به انجام هركاری نمیدی، 
به این معنی نیست كه نمیتونی!

بهش میگن "چهارچوب"!
چهارچوبی كه خودت برای خودت تعریف میكنی و پایه و اساسش از "خانواده" شكل میگیره...
كسی كه چهارچوب داره، "اصالت" داره...

اصالت رو نه میشه خرید، نه میشه اداش و درآورد و نه میشه با بزك و دوزك بهش رسید!

اصالت یعنی 
دلت نمیاد دل بشكنی، 
دلت نمیاد دورو باشی، 
دلت نمیاد آدما رو بازی بدی …
این بی‌عرضگی نیست!
اسمش "اصالته"...

بد سکتور

مشکل Bad Sector چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

بد سکتور به سکتوری روی دیسک سخت کامپیوتر  گفته می شود که سیستم عامل امکان دسترسی به آن را ندارد .

از نشانه های آن می توان به
⬅️ بوت نشدن سیستم عامل 
⬅️فرمت نشدن دیسک
⬅️بروز خطا هنگام اجرای فایل ها و... نام برد

دو نوع بد سکتور داریم:

1⃣بد سکتور فیزیکی: 

در این مورد دسته ای از سکتور های هارد دیسک به صورت فیزیکی آسیب میبینند
به طور مثال زمانی که هارد دیسک در حال نوشتن باشد در صورت ضربه به هارد ممکن است این مشکل رخ بدهد بدسکتور فیزیکی قابل رفع نیست و باید از این موضوع پیشگیری کنید.

2⃣بدسکتور منطقی :

 سکتور هایی که روی دیسک هستند عملکرد درستی ندارند زمانی که سیستم عامل سعی کند روی آن ها چیزی بنویسد یا بخواند به خطایی مبنی بر عدم تطابق محتوا روی سکتور برمیخورد
این مورد موجب نشان شدن سکتور ها با عنوان بد سکتور خواهد شد

مشکل بد یکتور منطقی  را می توان با دوباره نویسی 0 روی دیسک برطرف کرد

نرم افزار رایگان Disk Genius علاوه بر حل این مشکل قابلبت بازیابی داده و مدیریت پارتیشن را دارد
 
روش استفاده :
1⃣برنامه را دانلود و نصب کرده و اجرا کنید
 
2⃣دیسک مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید 

3⃣گزینه  Verify Or Repair Bad Sectorsرا انتخاب کنید

4⃣از این صفحه با کلیک روی Start Verify
بدسکتور های روی دیسک را پیدا کنید

5⃣پس از اتمام کار با بازگشت به صفحه قبل کافی است روی Repairکلیک کنید تا عملیات تعمیر سکتور آغاز شود

نکته مهم این است که حتما قبل از شروع کار از فایل های خود پشتیبان تهیه کنید.

📥دانلود Disk Genius